Ziff-Davis und Spikes Cavell vereinen Datenbanken
Mit der Vereinigung der Datenbanken von Ziff-Davis und Spikes Cavell & Co. Ltd. soll die umfassenste Marketing-Datenbank in Europa entstehen. Man will damit IT und Telekommunikationshändlern einen bisher beispiellosen Überblick zu Technologie-Trends in den wichtigsten europäischen Märken ermöglichen.
Bob Brown, President of ZD Market Intelligence : "This combination is ideal. We will be able to enhance the CI Technology database of 100,000 globally linked sites, 200,000 U.S. business sites, and 300,000 worldwide mid-sized business sites with Spikes Cavell's 23,000 sites in the UK, France, Germany, the Netherlands, Italy, Spain and Sweden. And Spikes Cavell's powerful View 2 application software will allow our clients to perform their market analysis, direct marketing, and sales support right from their own network."
Bruno Lackme, Managing Director von ZD Market Intelligence Europe, fügt hinzu:
"Adding the industry knowledge, marketing expertise, and practical experience of Luke Spikes and his key people will also strengthen our management team. This will benefit our globally thinking customers by providing them with project managers, analysts and customer support teams who really know their stuff as well as equipping them with more research and database resources."
Die Datenbank View 2 von Spikes Cavell enthält detaillierte und aktuelle Informationen über die Verwendung von Telekommunikations- und Informationstechnologie in europäischen Unternehmen mit mehr als 250 Mitarbeitern. In der Datenbank werden in einem 120-Tage-Zyklus die verwendeten Desktops, LANs, Internet/Intranet, Telekommunikationseinrichtungen (incl. Mobil), Hardware, Non-PCs, System Software (incl. Entwicklungs-Tools) sowie IT und Telekommunikations-Services erfaßt.
Die View 2 Software erleichtert die Erstellung von Profilen, Charts, Graphiken, Tabellen und Listen aus dem Datenbestand.